Skocznia Holmenkollen (Oslo)

sobota, grudnia 29, 2007





Kilka kilometrow od glównej ulicy Oslo - Karl Johans Gate znajduje się słynna skocznia Holmenkollen. Położona na wzgórzu, stanowi ważną cześć historii skoków narciarskich. Będąc w Oslo postanowiłem zwiedzić słynną skocznie, której historia zaczyna się w latach1879-1891. Poprzedniczką aktualnej skoczni byla skocznia Husebybakken, dopiero w 1892 roku została zbudowana Holmenkollen. Sama skocznia jest bardzo ważnym obiektem dla Norwegów, gdyż tutaj oprócz zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich odbywa sie final Turnieju Nordyckiego.

Liczby skoczni:


1 punkt konstrukcyjny k-115


2. ponad 100 lat tradycji


3. najdłuższy skok Tommy Ingebrigsten 135 m (pierwsze skoki na odległość 21,5 m :))))))


4. publiczność w ilości ponad 100 tys. (Igrzyska Olimpijskie 1952 r.


Ok a teraz garść fotek




W końcu po długiej wędrówce, z centrum miasta moim oczom ukazała się tablica :)

Hotel? w każdym razie blisko skoczni jakieś 100 m

Jest już ją widze :))) i to by było na tyle tego postu:)

Widok ze strony skoczni - rozpościera się przpiękna panorama fiordu a także....

Widok na stolicę Norwegii

Wkońcu jestem przed skocznią i widze i co? po raz kolejny Norwegowie mnie zaskoczyli:)) tunel pod bula :))

Jestem już tuż, tuż




Jestem na koronie skoczni, widok na lożę sędziowską oraz trybuny









Widok z trybun, w dole niecka z wodą, latem wykorzystywana jako basen


Na wprost próg skoczni a po prawej muzeum narciarstwa


Nie mogłem się powstrzymać i spróbowałem ;)


Jeszcze raz widok z trybun na Oslofiord


0 komentarze:

Prześlij komentarz